Telvin Hüsn-ü Hat Sahaf Şiir sine40
Anasayfa > Suat Başaran > Temel yanılgı...

Temel yanılgı...


MHP’de muhalif olmanın en büyük sorunu: Herkesin hemen hemen aynı düşünüp, farklı davranmasıdır.


İnsanların düşüncesine göre vaziyet alanlar büyük hayal kırıklıkları yaşıyor haliyle.


Kendi gibi düşünenlerin kendi safında yer alacağı zehâbına kapılıyor.


Oysa rakiplerinin de düşünce olarak kendilerinden farkı yok ki!


*****


İşte temel yanılgı burada başlıyor:


Muhalefet edenler muhalefet ettikleri insanların aslında kendilerinden bir parça olduklarını kabullenmiyor.


Ülkücüleri, iyi ve kötü olarak tasnif ederken ölçütün, “benimle-benimle değil” olduğunu anlamak istemiyorlar bir türlü.


Halbuki o kadar çok örnek var ki!.


*****


Bugün de muhalefet zemini oluşturmaya çalışanların aynı temel yanılgıya saplandıklarını görmek üzüyor insanı.


Bu kadar tecrübeden sonra “mış gibi yapmak”ın bir anlamı olmasa gerekti.


*****


Hayır hayır! İyiler bir tarafta, kötüler diğer tarafta değil!


Hayır hayır! İdeolojiyi savunanlar bir tarafta, savunmayanlar diğer tarafta değil!


Hayı,hayır! Bedel ödeyenler bir tarafta, ödemeyenler diğer tarafta değil!


*****


Önce bir noktada anlaşmamız gerek.


Karşı cepheden birine saldırırken, kendi cephende, hemen yanı başında, saldırdığın adamdan farklı olmayan birini taşımamalısın.


Günahkâra(!) taş atanın günahsız olması yetmez, çünkü günahsızlarla da yürümemelidir.


Peki bunun  pratiği var mı? Asla!


O zaman muhalefetin oturması gereken zemin, yapısal ve ideolojik  sorunların şahıslardan arındırılarak tartışılması olmalıdır.


******


Şahıslar ve olaylar ekseninde, yapılan yanlışları sıralayarak buradan bir sonuç çıkarmak mümkün değildir.


Yanlış ve doğrunun herkesin baktığı yere göre değiştiği gerçeği bir tarafa, yıllardan beri aynı yöntemle tekrarlanması sonucu kanıksanmıştır.


Yanlışları dillendirmeyle bunları düzeltme iradesi paralelllik arzetmiyor bu sebeple.


“Sen doğru mu yapacaksın? ve kimlerle nasıl yapacaksın?” sorularına yıllardır anlamlı bir cevap verilemiyor doğal olarak.


İşte bu noktada dostluklar, ilişkiler ve beklentiler devreye giriyor.


Herkes safını bunlara göre belirliyor.


Yönetim yanında saf tutanlar da, muhalefette saf tutanlar da.


Herkesin bu kadar çok birbirine benzediği bir topluluğun, güç dengeleri doğrultusunda tasnif olmasından tabii ne olabilir.


*****


Bu gerçeği görmek istemeyenler, “herkes bizim gibi düşünüyor da neden bizimle hareket etmiyor”  diye, daha çok şaşıracaklardır.


Yorumlar

Güvenlik Kodu

vahiy  insan  şehir  revelation  ahlâk  etik  ethica  nüzhet yalan estetik  metafizik  ebrah doğu  batı  fıtrat  creation  yaratılış  iyilik  kötülük  dürüstlük  eşref-i mahlûkat  kişilik  asâlet  cesâret  vefâ  sadâkat  ihânet  yalan  immoralist  mitoloji  belh’um adâl  aere perennius  antere  genetik  şuur  terbiye  muâşeret  muâşaka  muvâsalat  firâk  zarâfet  letâfet  ferâset  panteon   rolyef  fresk  heykel  portre  gravür   ideal  ülkü  ülkücü   kerbelâ  aşk keşke  cennet  cehennem  araf  âdem  havva  hâbil  kâbil  elma  haz  hayâ  hicap  gurur  hürriyet  adâlet  musâvat  agnostic  akıl  dacret  locig  analytical  antiq  aristokrasi  kûrûn-i vustâ  giyotin  hakikat  hikmet  paradox  dialectic  tenkit  stoa  akademia  logos  logos spermaticos  felâsife  gelenek  hermeneutic  semantic  hint  upanişad  mutezile  ihvân-ı safa  ilk neden   iskenderiye okulu  medinetü’l fâzıla   hürriyet  kölelik  rönesans  ütopya  rethoric allah’ın kulu abdullah muhammed  kur’ân  endülüs ibn-i rüşd  aristotales  şeyh gâlip  farâbi  platon  sokrat   marcus aurelius  galile  mimar sinan  kirkedard  farabi  ibn-i sina   ibn-i hâldun  kafka  taşköprülüzâde  gazâli  musa cârullah  şemseddin sâmi frasheri  bergson  enver paşa  muhammed ikbal  hayyam  mehmet âkif  yâkup cemil  şems  ibn-i haldun  mevlâna  ali şeriâti  fuzulî  ebu’l âlâ el maarrî  ahmet mithat efendi  cemil meriç  nâmık kemal  ahmed hamdi tanpınar  kemal tahir  yahya kemal  cahid zarifoğlu  dostoyevski  tolstoy  knut hamsun  nietzsche  oğuz atay gogol  albert camus  descartes  herman hesse  puşkin  halil cibran  kaşgarlı mahmut  tevfik fikret  cenap şehabettin  neyzen tevfik  motzart  bach  mahler  tarkovski  suç ve  cezâ   anna karenina  madonna  prag  istanbul  çocuk kalbi  sn. petersburg  soljenitsin  marks  kant  heraklit  hegel  el-hamra  endülüs  kâmus u türkî  redhouse  wagner  kâmus u okyanus  lugat-i fransevî  iliria shqip  meydan larusse  şakâyık-ı nûmâniye  mevzuâtü’l ulûm  abdülkadir merâgi  ıtrî  muhammed esed  michelangelo van gogh  cezanne  rembrand  monet  hoca ali rıza  ulysess gaze  eleni karaindrou  sezen aksu  golha  farid farjad  osman hamdi

Tasarım : ATS