Telvin Hüsn-ü Hat Sahaf Şiir sine40
Anasayfa > Suat Başaran > Millet-i İbrahim

Millet-i İbrahim


“Üstünlük takvadadır. Bakıyorsun Türklükle üstünlük taslıyor. Ya niye üstünlük taslıyorsun, geç o işi. Gel birbirimizi Yaradan’dan ötürü sevelim. Ölçümüz bu olsun. Millet kavramına bile farklı bir yaklaşım getiriyor. İçeriğini bilmiyor, nedir millet kavramı. İlla başına ‘Türk’ kavramı gelecek veya ‘Türk’ ifadesi gelecek diyor. Kardeşim sen ‘illa Türk milleti’ olarak diye dayatırsan, öbürü der ki ‘Hayır Kürt milleti’ der, öbürü çıkar ‘Hayır Laz Milleti’, öbürü ‘Boşnak Milleti’ der. Niye bunu böyle diyorsun? Diyor ki, ‘Türk milleti hepsini kavrar’. Hayır, Türk milleti hepsini kavramaz. Millet hepsini kavrar. Çünkü millet kavramının içinde Türk’ü de var Kürt’ü de var, Laz’ı da var, Çerkez’i de var şu da var bu da var. Millet kavramını incelerseniz, millet-i İbrahim’e dayanır. İşin bir de bu tarafı var”.


Böyle buyurmuş Sayın Başbakan.


Diyecek bir şey yok. Bu da bir fikirdir. En azından eveleyip gevelemeden “Türk” adının ülkemizde yaşayan onlarca   ‘etnik kimlik’ ten biri olduğunu açık ve net bir şekilde ifade etti.


*****


Kur’an kursunda ezberletirlerdi:


“Kimin milletindensin?”


El cevap: “Hz. İbrahim’in milletindeniz”


Burada “millet” ten kastedilenin “din” olduğu ortadadır.


Kastedilen soy olsaydı, doğru cevap herhalde “Hz. Adem” olurdu.


*****


Söz konusu olan “Millet-i İbrahim” ise, elbette Başbakan’ın bahsettiği ekleri koymanın anlamı yoktur.


Ancak Bizim ‘Millet’ derken kastettiğimizin, “Millet-i İbrahim” ile alâkası olmadığı açıktır, bu noktada bu zevatla bir tartışma içine girmenin anlamsızlığı da.


Onun için kavramlar üzerinde uzun uzadıya açıklamaları yersiz buluyorum.


*****


Ülkemizdeki insanları ‘Türk’ adı kavramıyor ve milletten kasıt “Millet-i İbrahim” ise bir an önce bunun hukukî alt yapısının ortaya konması gerekmektedir.


Yemin metinlerindeki “Büyük Türk Milleti” ibâresi ile Türkiye ve ‘Türkiyelilik’ gibi Türk kokan bütün kavramların sözü edilen ‘Millet’e  göre yeniden yapılandırılmaları şarttır.


*****


İnsanlar elbette istedikleri gibi düşünebilirler.


Onları, “Neden böyle düşünüyorsunuz?” diyerek yargılayacak değiliz...


Ancak Türkiye’nin Başbakanından ciddiyet ve tutarlılık beklemek bir vatandaş olarak hakkımız olsa gerek.


Bekliyoruz, kendi ‘Millet’ kurgularına göre tanzim etsinler ülkeyi. Gerekli tüm değişiklikleri kendi imzalarıyla sunsunlar millete…


Cevabını da alsınlar… 


Gelecek için güzel bir envanter çıkar ortaya en azından…


Fikir namusunun gereği budur.


Ayrıca bu ülkede ne kadar Türk olduğunu cidden merak etmeye başladım.


En azından bu sâyede bunu da öğrenmiş oluruz.



Yorumlar

Güvenlik Kodu

vahiy  insan  şehir  revelation  ahlâk  etik  ethica  nüzhet yalan estetik  metafizik  ebrah doğu  batı  fıtrat  creation  yaratılış  iyilik  kötülük  dürüstlük  eşref-i mahlûkat  kişilik  asâlet  cesâret  vefâ  sadâkat  ihânet  yalan  immoralist  mitoloji  belh’um adâl  aere perennius  antere  genetik  şuur  terbiye  muâşeret  muâşaka  muvâsalat  firâk  zarâfet  letâfet  ferâset  panteon   rolyef  fresk  heykel  portre  gravür   ideal  ülkü  ülkücü   kerbelâ  aşk keşke  cennet  cehennem  araf  âdem  havva  hâbil  kâbil  elma  haz  hayâ  hicap  gurur  hürriyet  adâlet  musâvat  agnostic  akıl  dacret  locig  analytical  antiq  aristokrasi  kûrûn-i vustâ  giyotin  hakikat  hikmet  paradox  dialectic  tenkit  stoa  akademia  logos  logos spermaticos  felâsife  gelenek  hermeneutic  semantic  hint  upanişad  mutezile  ihvân-ı safa  ilk neden   iskenderiye okulu  medinetü’l fâzıla   hürriyet  kölelik  rönesans  ütopya  rethoric allah’ın kulu abdullah muhammed  kur’ân  endülüs ibn-i rüşd  aristotales  şeyh gâlip  farâbi  platon  sokrat   marcus aurelius  galile  mimar sinan  kirkedard  farabi  ibn-i sina   ibn-i hâldun  kafka  taşköprülüzâde  gazâli  musa cârullah  şemseddin sâmi frasheri  bergson  enver paşa  muhammed ikbal  hayyam  mehmet âkif  yâkup cemil  şems  ibn-i haldun  mevlâna  ali şeriâti  fuzulî  ebu’l âlâ el maarrî  ahmet mithat efendi  cemil meriç  nâmık kemal  ahmed hamdi tanpınar  kemal tahir  yahya kemal  cahid zarifoğlu  dostoyevski  tolstoy  knut hamsun  nietzsche  oğuz atay gogol  albert camus  descartes  herman hesse  puşkin  halil cibran  kaşgarlı mahmut  tevfik fikret  cenap şehabettin  neyzen tevfik  motzart  bach  mahler  tarkovski  suç ve  cezâ   anna karenina  madonna  prag  istanbul  çocuk kalbi  sn. petersburg  soljenitsin  marks  kant  heraklit  hegel  el-hamra  endülüs  kâmus u türkî  redhouse  wagner  kâmus u okyanus  lugat-i fransevî  iliria shqip  meydan larusse  şakâyık-ı nûmâniye  mevzuâtü’l ulûm  abdülkadir merâgi  ıtrî  muhammed esed  michelangelo van gogh  cezanne  rembrand  monet  hoca ali rıza  ulysess gaze  eleni karaindrou  sezen aksu  golha  farid farjad  osman hamdi

Tasarım : ATS