Telvin Hüsn-ü Hat Sahaf Şiir sine40
Anasayfa > Servet Avcı > Hesap ver Trabzon!..

Hesap ver Trabzon!..



Muhacirlik hikâyeleriyle büyümüş çocukların şehrine karşı bu nasıl bir öfkeydi ki,  “Ordu bir gün bile geçirmeden Trabzon’a müdahale etmelidir” yazabilmişti bir gazeteci... Bu fosil Marksiste göre Trabzon, ’faşist ve sapık bir ideolojik iklim’ altındaydı!.. 
Bu kafanın hep hedefinde oldu Trabzon... Vurmak için daima gerekçe arandı... Belki de TKP’li Mustafa Suphi ve 15 arkadaşının Sürmene’de başına gelenlerden beri bir türlü bitmeyen bir kindi bu... TAYAD’lıların, şehir merkezinde hiç de organize olmayan bir topluluk tarafından darp edilmesi, rahip Santoro ve Hrant Dink cinayetleri, ‘tarihî kin’i yeniden alevlendirdi... 
Burayı ‘küçük katiller’ şehri ilan ettiler ve kitaplar yazdılar arka planları deşifre için!.. Trabzon’un İttihat Terakki’nin ve özellikle Enver Paşa kanadının önemli üslerinden birisi olduğunu, o ‘ruh’ un bugün de yaşadığını keşfettiler!.. 2005’te Karadeniz’e sızmak için gelen PKK’lıları yakalayıp devlete teslim eden Maçkalılar da o ‘İttihatçılar’dandı!... Ölü ele geçirilen Suriyeli teröristin Nusaybin’deki cenazesinde “Burası Nusaybin, Trabzon değil” sloganları atılmasına sebep olan belki de bu kötü ‘İttihatçı’ ruhtu!... 
Aslında bu ‘sicili bozuk’ şehir üzerinden ‘millî kimlik’le hesaplaşılıyor... Çünkü devletin ihtiyaç hissettiği yer ve zamanda gözler hep onu aradı... 1959’da devlet eliyle Trabzon’dan ilk göç yaşandı... Çaykara’dan 408 aile Hatay’ın Kırıkhan ilçesine yerleştirildi... Onu Uzungöl ve Baltacılı’dan 160 ailenin Van’ın Özalp ilçesine göçü takip etti... Aynı dönemde Şahinkaya köyünden 61 aile için Gökçeada yolu gözüktü... Kimilerine göre ‘kritik’ bölgelere yapılan bu ‘demografik müdahale’-şimdiki deyimle- bir ‘derin devlet’ operasyonuydu... Barış Harekâtı’ndan sonra bir nüfus hareketi de Kıbrıs için geçerliydi... 1975’te Çaykara, Sürmene ve Araklı’dan aileler ‘mevsimlik işçi’ statüsü altında Kıbrıs’taki Türk mührünü perçinlemeye götürülerek, boş köylere yerleştirildiler... 
İşte Trabzon ve Karadeniz, vatana er lâzım olduğunda nazarların odaklandığı iklimin adıdır... ‘Kötü’ye karşı tıpkı sokakları gibi yürekleri de dar olan bu şehir, BDP’lilerin yarım kalan gezisi dolayısıyla yine gündeme geldi... Karadeniz’deki direnişi ‘küçültmek’ için Karadenizli bazı sanatçılara mikrofonlar uzatıldı... Ordulu Kadir İnanır ‘püskürtme’yi  ‘bir kaç çocuk’la sınırlayıp, aklınca BDP’lilere şirinliğe devam etti... Ahmedinecad’ı “Çorap kokulu adam” diye aşağılamasıyla bilinen Trabzonlu Volkan Konak ise Ahmet Türk ağabeyini ve diğer BDP’lileri Maçka’daki evinde ağırlayabileceğini söyledi...
Bunları iyi tanırız aslında... Cumhuriyet konserinde sıkı Kemalist, ev sahibi belediyenin cinsine göre sosyalist veya milliyetçi, ‘trend’ PKK’ya şirinlik oldu mu da ‘gerillacı’!.. Bolivya dağlarından haberdar ama Anadolu’nun dağlarında şehit edilen Trabzonlu çocuklardan ve son şehit Ovacık Savcısı’dan habersiz bu ‘Tayvan malı’ Kemalist, aslında BDP’lilerin nelerle karşılaşabileceğini tahmin edip, ‘eskortluk’ yapmalıydı... ‘Sayın Öcalancılar’ geri döndükten sonra üfürmek, ‘devrimci’ kişiliğine yakışmadı doğrusu... Alacaktı yanına Kadir İnanır’ı, o ‘namert’ gazeteciyi ve Ruşen Çakır’ı, ‘dörtlü eskort’ olarak BDP’li dostlarının önüne düşüp ‘halklar’ı aydınlatacaklardı!.. Meydanda ‘yoldaş’ını yalnız bırakıp, stüdyoda ötmek yakışık almadı!.. 
Şimdi alayına düşen, önümüzdeki seçimlerde ‘blok’ adayı olarak, BDP’lilerle omuz omuza  Ordu, Trabzon ve Artvin’den seçimlere girmektir...  Volkan Konak, Maçka’da ‘Ahmet Ağabey’in ağırlanmasına tahsis ettiği evi seçim karargâhı yapmaktan ve Trabzon sokaklarında göğsünü gere gere ‘proleter dayanışma’yı anlatmaktan çekinmeyecektir!.. Parkları, sokakları, üstgeçitleri şehit ismi kaynayan bu kadirşinas şehir, onu bağrına basacaktır şüphesiz!..
Hadi bakalım, “Bu gece çık Boztepe’ye güzelim, seyredeyim seni tepeden tırnağa” değil mi? Belki o zaman Trabzon ‘askerî müdahale’den kurtulur!..

Yorumlar

Güvenlik Kodu

vahiy  insan  şehir  revelation  ahlâk  etik  ethica  nüzhet yalan estetik  metafizik  ebrah doğu  batı  fıtrat  creation  yaratılış  iyilik  kötülük  dürüstlük  eşref-i mahlûkat  kişilik  asâlet  cesâret  vefâ  sadâkat  ihânet  yalan  immoralist  mitoloji  belh’um adâl  aere perennius  antere  genetik  şuur  terbiye  muâşeret  muâşaka  muvâsalat  firâk  zarâfet  letâfet  ferâset  panteon   rolyef  fresk  heykel  portre  gravür   ideal  ülkü  ülkücü   kerbelâ  aşk keşke  cennet  cehennem  araf  âdem  havva  hâbil  kâbil  elma  haz  hayâ  hicap  gurur  hürriyet  adâlet  musâvat  agnostic  akıl  dacret  locig  analytical  antiq  aristokrasi  kûrûn-i vustâ  giyotin  hakikat  hikmet  paradox  dialectic  tenkit  stoa  akademia  logos  logos spermaticos  felâsife  gelenek  hermeneutic  semantic  hint  upanişad  mutezile  ihvân-ı safa  ilk neden   iskenderiye okulu  medinetü’l fâzıla   hürriyet  kölelik  rönesans  ütopya  rethoric allah’ın kulu abdullah muhammed  kur’ân  endülüs ibn-i rüşd  aristotales  şeyh gâlip  farâbi  platon  sokrat   marcus aurelius  galile  mimar sinan  kirkedard  farabi  ibn-i sina   ibn-i hâldun  kafka  taşköprülüzâde  gazâli  musa cârullah  şemseddin sâmi frasheri  bergson  enver paşa  muhammed ikbal  hayyam  mehmet âkif  yâkup cemil  şems  ibn-i haldun  mevlâna  ali şeriâti  fuzulî  ebu’l âlâ el maarrî  ahmet mithat efendi  cemil meriç  nâmık kemal  ahmed hamdi tanpınar  kemal tahir  yahya kemal  cahid zarifoğlu  dostoyevski  tolstoy  knut hamsun  nietzsche  oğuz atay gogol  albert camus  descartes  herman hesse  puşkin  halil cibran  kaşgarlı mahmut  tevfik fikret  cenap şehabettin  neyzen tevfik  motzart  bach  mahler  tarkovski  suç ve  cezâ   anna karenina  madonna  prag  istanbul  çocuk kalbi  sn. petersburg  soljenitsin  marks  kant  heraklit  hegel  el-hamra  endülüs  kâmus u türkî  redhouse  wagner  kâmus u okyanus  lugat-i fransevî  iliria shqip  meydan larusse  şakâyık-ı nûmâniye  mevzuâtü’l ulûm  abdülkadir merâgi  ıtrî  muhammed esed  michelangelo van gogh  cezanne  rembrand  monet  hoca ali rıza  ulysess gaze  eleni karaindrou  sezen aksu  golha  farid farjad  osman hamdi

Tasarım : ATS