Telvin Hüsn-ü Hat Sahaf Şiir
Anasayfa > Servet Avcı > ‘Gezi Parkı’ndan ‘Sezi Farkı’ çıkar mı?

‘Gezi Parkı’ndan ‘Sezi Farkı’ çıkar mı?



‘Ama’ diye devam etmeden önce şu eleştirilerin hepsine katıldığımı ifade edeyim: 1 Mayıs gösterilerinde 30 santimlik lalelerden hıncını çıkaran örgüt militanlarının birden bire ağaç sevgisiyle donandıklarına inanacak kadar aptal değilim... Kabul... 
Başını BDP’li Sırrı Süreyya Önder’lerin çektiği bir eylemde, kızıl bayraklar, Apo posterleri ve Atatürk resimlerinin yan yana getirilmesinden “Bir millet uyanıyor” mesajı üretmek akıl işi değildir... Kabul... 
Sandık yoluyla iktidar umudu taşımayan parti ve marjinal örgütlerin ‘Arap Baharı’ndan esinlenerek, yakıp yıkma yöntemiyle bir ‘Türk Baharı’ inşaya çalışması, Türkiye’yi, örtülü veya değil, dış müdahalelere açık hâle getirecektir... Kabul... 
Hükûmetin açılım politikalarına destek veren, PKK’yı Kürtlerin temsilcisi sayan, açlık grevlerine katılan sanatçı ve yazar takımıyla, ülkenin her köşesine şehitler gelirken tepki koymayan ‘sivil’ unsurların bu eylemlerdeki ‘memleket sevdası’ inandırıcı değildir... Kabul... 
Buraya kadar tamam... Ama başka bir şey daha oldu... Bu olumsuz fotoğraflara rağmen, halkın içinden değişik kesimler -ki bu sadece organizeyle açıklanamaz- ilk defa bu tür eylemlerin içinde yer aldılar... İte-kaka değil, gönüllü biçimde... Tıpkı 2001 yılındaki malî krizden sonra yaşanan ‘esnaf isyanı’ gibi... 
Burada ilk sorgulama yapması gereken, siyasî iktidar ve onun lideri Tayyip Erdoğan’dır... “Ne oldu bu insanlara da öfke patlaması yaşıyorlar?” sorusuna cevap bulmaları gerekiyor... “Bir milyon kişi toplarız” veya Gökçek’in yaptığı “İstersek tükürüğümüzle boğarız” türünden açıklamalar sadece gerilimi artırmaya yarar... 
Kibrin, şımarıklık ve şâşânın toplumda nasıl bir gaz birikmesine yol açtığını, herkesin patlamak için yeterli gerekçeye sahip olduğunu göremediler... Ayakları yerden kesen ‘büyüklük hissi’nin yan etkileri bunlar... Muhaliflerinize “Biz her yerde varız, siz Hakkari’ye gidin de görelim” diyordunuz!.. Halbuki bir muhalefet partisinin Hakkari’de miting yapamıyor oluşu da ülkenin güvenliğinden sorumlu Başbakan’ı endişelendirmeli, üzmeliydi... Fakat üzülmek yerine, bu ‘ayrıcalık’tan kostaklanma çıkarmayı tercih edebildiniz... Kadere bakın ki şimdi Ankara’da ‘Kasımpaşa raconu’ yetmeyince, Başbakanlığın korunması için jandarma çağırmak zorunda kalabiliyorsunuz!.. 
Ülke, ağaç ve AVM gerekçesiyle yanıyor... En sıcak anlarda açıklama yaparken bile, “Ne AVM’si, yok öyle bir şey” demek yerine, artık âdeta pagan dinlerin tapınağına dönüşen AVM için hâlâ “Olabilir” diyorsunuz... Kim bilir, bu yakıp yıkan ‘isyankâr muhalefet’in yeni bir ‘mağduriyet algısı’na yol açabileceğini, bunun açılım sürecinde kaybolan oyları dengeleyebileceğini umuyor olabilirsiniz... Bu mümkün olmasına mümkündür de, ‘çok oy’un ‘daha sağlam iktidar’ anlamına gelmediğini hesaplayamıyorsunuz... Anlamak istemesiniz de yaşanan olaylar ve Türkiye’nin ‘tercihleri her an değişebilir’ türden dış etkiye açık yapısı, muhkem sanılan tahtların bir anda devrilebilecek yapıda olduğunu gösteriyor... 
Şimdi ders çıkaracaksınız... Artan servetlerin, büyük şehirlerde yükselen kibir kulelerinin, tek yöne kanalize edilmiş sermaye akışının, T.C.’yi silmek için fırsat kollayan bürokrasinin, PKK sempatizanlarından esirgenen cop ve biber gazının diğer muhaliflere boca edilmesinin, şehit ailelerini dışlamanın, BDP’yle anayasa yapmaya hazırlanmanın, her türlü milliyetçiliği ayaklar altına alan efelenmenin, Türk milletine ‘ortak’ tayin etmenin, kamuya personel alırken, tayin ve terfi tercihi kullanırken keyfi davranmanın, medyadaki ağır tekelleşmenin sonuçlarıydı bunlar... Profesyonel parti ve örgüt militanlarının elbette farklı amaçları olabilirdi ama geleneğinde olmayan bir yöntemle bu protestolara karışan masum kesimlerin mesajını almak durumundasınız... Halkı “Ben yaptım oldu” tarzıyla değil, ikna ederek yönetmek zorundasınız... 
Çok ümitli olmasam da dilerim ‘Gezi Parkı’, iktidar için ‘Sezi Farkı’ oluşturur...

Yorumlar

Güvenlik Kodu

vahiy  insan  şehir  revelation  ahlâk  etik  ethica  nüzhet yalan estetik  metafizik  ebrah doğu  batı  fıtrat  creation  yaratılış  iyilik  kötülük  dürüstlük  eşref-i mahlûkat  kişilik  asâlet  cesâret  vefâ  sadâkat  ihânet  yalan  immoralist  mitoloji  belh’um adâl  aere perennius  antere  genetik  şuur  terbiye  muâşeret  muâşaka  muvâsalat  firâk  zarâfet  letâfet  ferâset  panteon   rolyef  fresk  heykel  portre  gravür   ideal  ülkü  ülkücü   kerbelâ  aşk keşke  cennet  cehennem  araf  âdem  havva  hâbil  kâbil  elma  haz  hayâ  hicap  gurur  hürriyet  adâlet  musâvat  agnostic  akıl  dacret  locig  analytical  antiq  aristokrasi  kûrûn-i vustâ  giyotin  hakikat  hikmet  paradox  dialectic  tenkit  stoa  akademia  logos  logos spermaticos  felâsife  gelenek  hermeneutic  semantic  hint  upanişad  mutezile  ihvân-ı safa  ilk neden   iskenderiye okulu  medinetü’l fâzıla   hürriyet  kölelik  rönesans  ütopya  rethoric allah’ın kulu abdullah muhammed  kur’ân  endülüs ibn-i rüşd  aristotales  şeyh gâlip  farâbi  platon  sokrat   marcus aurelius  galile  mimar sinan  kirkedard  farabi  ibn-i sina   ibn-i hâldun  kafka  taşköprülüzâde  gazâli  musa cârullah  şemseddin sâmi frasheri  bergson  enver paşa  muhammed ikbal  hayyam  mehmet âkif  yâkup cemil  şems  ibn-i haldun  mevlâna  ali şeriâti  fuzulî  ebu’l âlâ el maarrî  ahmet mithat efendi  cemil meriç  nâmık kemal  ahmed hamdi tanpınar  kemal tahir  yahya kemal  cahid zarifoğlu  dostoyevski  tolstoy  knut hamsun  nietzsche  oğuz atay gogol  albert camus  descartes  herman hesse  puşkin  halil cibran  kaşgarlı mahmut  tevfik fikret  cenap şehabettin  neyzen tevfik  motzart  bach  mahler  tarkovski  suç ve  cezâ   anna karenina  madonna  prag  istanbul  çocuk kalbi  sn. petersburg  soljenitsin  marks  kant  heraklit  hegel  el-hamra  endülüs  kâmus u türkî  redhouse  wagner  kâmus u okyanus  lugat-i fransevî  iliria shqip  meydan larusse  şakâyık-ı nûmâniye  mevzuâtü’l ulûm  abdülkadir merâgi  ıtrî  muhammed esed  michelangelo van gogh  cezanne  rembrand  monet  hoca ali rıza  ulysess gaze  eleni karaindrou  sezen aksu  golha  farid farjad  osman hamdi

Tasarım : ATS