Telvin Hüsn-ü Hat Sahaf Şiir sine40
Anasayfa > Servet Avcı > Test: Hırsızlık sanatının inceliklerini biliyor muyuz?

Test: Hırsızlık sanatının inceliklerini biliyor muyuz?

1- Diyelim ki, siyasete niyetlendiniz ve ‘eli uzun’ kadrolardan oluşan bir parti kurmaya karar verdiniz. Bu partiye amblem olarak aşağıdakilerden hangisini seçersiniz?

a. El feneri
b. Maske
c. Daltonlar
d. Para sayma makinası

2- Eskiden “Komşu boncuğunu çalan gece takınır” diye bir atasözü vardı… Şimdi ise çalan çaldığını gece-gündüz sergileyebiliyor… Bu utanmazlığın sebebi ne olabilir?

a. Ar damarını estetikçiye aldırmış olmak
b. Çalınanı ganimet saymak
c. Önceki hırsızlarla rekabet hırsı
d. Hepsi

3- İngiliz yazar William Somerset Maugham yüz yıl önce “Bir insan aç olduğu için değil, hırsız olduğu için çalar” demiş… Maughma bu sözleriyle ne yapmış olabilir?

a. Fevkalade ayıp etmiş
b. İstikrarı bozmaya çalışmış
c. Memleketi muz cumhuriyeti zannetmiş
d. Hırsızlık gibi saygın bir kurumu tahkir ve tezyif etmiş

4- George Herbert daha da ileri gitmiş ve “Bana bir yalancı göster, sana bir hırsız göstereyim” demiş… Herbert’in beş yüz yıl önce tarif ettiği bu canlı türünün devamı günümüzde daha çok hangi ülkede görülmektedir?

a. Orta Afrika Cumhuriyeti
b. Nepal
c. El Salvador
d. Haiti

5- Sülün Osman tarihimizin önemli dolandırıcılarındandı… İstanbul’a yeni gelenlere köprüleri, saat kulelerini, vapurları satmakla meşhur olmuştu… Elbette şimdiki dolandırıcılarımız ve yolsuzlarımız çok şanslı… Sülün Osman’la şimdikiler arasındaki en büyük fark nedir?

a. Sülün Osman bir otel odasında yokluk içinde öldüğünde cebinden kimlik bile çıkmamıştı… Şimdikilerin kapı gibi kimlikleri var, kapılara asılı
b. Fetvacısı yoktu
c. Plakasında unvanı remzedilen arabaları yoktu
d. Yakalandığında yüzü kızarırdı

6- Bir başka ünlü dolandırıcımız Selim Parsadan’dı… Tansu Çiller’in Başbakanlığı döneminde örtülü ödenekten hesabına para aktartarak şöhreti yakalamıştı… O Parsadan bugün yaşıyor olsaydı aşağıdakilerden hangisini yapmayı aklına getiremezdi?

a. Dombrayı çalmak
b. Anket oylarını çalmak
c. Gözden sürmeyi çalmak
d. Fakirden çalmak

7- Vahşi Batı’da posta arabalarını ve trenleri soyan hırsızlar ve kovboylar vardı… Bizde de ‘halkını seven kovboylar’ var ve sevgileri içlerine sığmayacak kadar çok olduğu için o halkı devamlı soyuyorlar… Raki de meşhur dolandırıcılarımızdandı ama fakirle işi yoktu, onun işi kurnaz zenginlerin oluşturduğu ‘kunduzî havuzuna kova daldırmak’tı… Günümüzde hırsız ve yolsuzlar daha çok hangi alanı kova daldırmak için ‘havuz’ gibi görmekte ve fesat karıştırmaktadırlar?

a. İhaleye fesat
b. İmara fesat
c. İmana fesat
d. İzana fesat

8- Haddini bilmez Kızılderililer “Fakir olmak, şerefsiz olmaktan daha küçük bir meseledir” diye atasözü uydurmuşlar… Kavgada bile söylenmeyecek sözü atasözü yapan bu insanlara verilebilecek en iyi cevap ne olabilir?

a. Siz zaten adam olsaydınız Kızılderili olmazdınız
b. İddia sahibi iddiasını ispatlamakla mükelleftir, ispatlamazsanız şerefsizsiniz
c. Hayır, şerefsiz olmak, fakir olmaktan daha küçük bir meseledir
d. Hemşerim ben buraların yabancısıyım

9- Bu yıl, gündemin anlam ve önemine binaen Eurovision’a hangi grup ve şarkıyla katılmalıyız?

a. Ayılana gazoz, bayılana limon- Grup Sulukule
b. Beraber yürüttük biz bu yollarda- Ali Baba ve Kırk Haramiler
c. Aheste çek kürekleri mehtap uyanmasın- Üsküdar Mûsiki Cemiyeti
d. Kaderimse çekerim- Minibüsçü Kardeşler

Yorumlar

Güvenlik Kodu

vahiy  insan  şehir  revelation  ahlâk  etik  ethica  nüzhet yalan estetik  metafizik  ebrah doğu  batı  fıtrat  creation  yaratılış  iyilik  kötülük  dürüstlük  eşref-i mahlûkat  kişilik  asâlet  cesâret  vefâ  sadâkat  ihânet  yalan  immoralist  mitoloji  belh’um adâl  aere perennius  antere  genetik  şuur  terbiye  muâşeret  muâşaka  muvâsalat  firâk  zarâfet  letâfet  ferâset  panteon   rolyef  fresk  heykel  portre  gravür   ideal  ülkü  ülkücü   kerbelâ  aşk keşke  cennet  cehennem  araf  âdem  havva  hâbil  kâbil  elma  haz  hayâ  hicap  gurur  hürriyet  adâlet  musâvat  agnostic  akıl  dacret  locig  analytical  antiq  aristokrasi  kûrûn-i vustâ  giyotin  hakikat  hikmet  paradox  dialectic  tenkit  stoa  akademia  logos  logos spermaticos  felâsife  gelenek  hermeneutic  semantic  hint  upanişad  mutezile  ihvân-ı safa  ilk neden   iskenderiye okulu  medinetü’l fâzıla   hürriyet  kölelik  rönesans  ütopya  rethoric allah’ın kulu abdullah muhammed  kur’ân  endülüs ibn-i rüşd  aristotales  şeyh gâlip  farâbi  platon  sokrat   marcus aurelius  galile  mimar sinan  kirkedard  farabi  ibn-i sina   ibn-i hâldun  kafka  taşköprülüzâde  gazâli  musa cârullah  şemseddin sâmi frasheri  bergson  enver paşa  muhammed ikbal  hayyam  mehmet âkif  yâkup cemil  şems  ibn-i haldun  mevlâna  ali şeriâti  fuzulî  ebu’l âlâ el maarrî  ahmet mithat efendi  cemil meriç  nâmık kemal  ahmed hamdi tanpınar  kemal tahir  yahya kemal  cahid zarifoğlu  dostoyevski  tolstoy  knut hamsun  nietzsche  oğuz atay gogol  albert camus  descartes  herman hesse  puşkin  halil cibran  kaşgarlı mahmut  tevfik fikret  cenap şehabettin  neyzen tevfik  motzart  bach  mahler  tarkovski  suç ve  cezâ   anna karenina  madonna  prag  istanbul  çocuk kalbi  sn. petersburg  soljenitsin  marks  kant  heraklit  hegel  el-hamra  endülüs  kâmus u türkî  redhouse  wagner  kâmus u okyanus  lugat-i fransevî  iliria shqip  meydan larusse  şakâyık-ı nûmâniye  mevzuâtü’l ulûm  abdülkadir merâgi  ıtrî  muhammed esed  michelangelo van gogh  cezanne  rembrand  monet  hoca ali rıza  ulysess gaze  eleni karaindrou  sezen aksu  golha  farid farjad  osman hamdi

Tasarım : ATS