Telvin Hüsn-ü Hat Sahaf Şiir sine40
Anasayfa > Servet Avcı > Müşavir tekmesi jandarma dipçiğinden daha mı kutsal?

Müşavir tekmesi jandarma dipçiğinden daha mı kutsal?



‘Jandarma dipçiği’ydi değil mi devlet? Şimdi  “Bu saldırılar sadece hükûmete karşı değil, devlete karşı. Biz devleti koruyoruz”  diyerek, kendilerini ‘devlet’ zırhının arkasına gizleyenleri ibretle izliyoruz... Devlet aşkları göz yaşartıyor doğrusu!..
Ülkede yaşanan bütün olumsuzlukları ‘devletin ceberut yapısı’na bağlayan geleneğin çocuklarıydı bunlar... Diyelim ki haklıydılar, o ‘jandarma dipçiği’nin yerini ‘müşavir tekmesi’ alınca ne değişiyor? Demokratik evrim, daha doğrusu ‘ileri demokrasi’nin varacağı nokta bu muydu? Aslında değişen şeyler var; öncekiler rapor almazdı, bu kravatlı zalimler, her türlü aracı meşrû gördükleri ve biraz da cesaret problemi yaşadıkları için koşa koşa ‘iş görmezlik raporu’ alıyorlar... Ve milletvekilinin söylediğine göre tekmelenen araba ‘pert’ olmuş!.. Yani pert raporu da koştura koştura gelir şimdi!..
Şunu kestirmeden söyleyelim: O tekmeyi, koruyan, kollayan, gereğini yapmayan, üstünü örtmeye veya hafifletmeye çalışan kim varsa insanlıktan ve delikanlılıktan nasipsizdir... Antidemokratik dönemlerde mağduriyet yaşayıp, şimdi kendisinden olanların ceberutluğu karşısında tevil yarışına giren, tekmeyi yağlayan,  “Ama o dışarıdan gelen örgütçüydü” yalanıyla bu sırtlanlığı meşrulaştırmaya çalışan kim varsa ahlâk özürlüdür... 
O madenciyi, polislerin arasında fırsat vurup hınçla saldıran o yüreksiz müşavir tekmelemedi sadece... Partizanlar ve çatal kalemlerini hacıyağı hokkasına batırıp, din üzerinden iftira yayanlar da ekranlardan ve gazete köşelerinden tekmelediler... İftira ede ede vurdular... “Dışarıdan geldi, örgütçüydü, militandı” diye büzülesi ağızlarını yaya yaya madencinin itirazını itibarsızlaştırmaya çalıştılar... İftiraymış, yalanmış, kul hakkıymış, her zamanki gibi umurlarında bile olmadı... 
Ve gerçek ortaya çıktı; tekmelenen kişi ne örgüt militanı, ne de yabancıymış...(Kaldı ki, öyle bile olsa, iki polisin etkisiz hâle getirdiği kişiye tekmeler savurmak, ‘rüşt ispatı için ne yapacağını şaşırmış bir erkeklik’ gösterisi olabilirdi ancak...) Tekmelenen kişi Erdal Kocabıyık isimli on yıllık bir madenciymiş... Ve bölgenin yerlisiymiş... 
Havuz medyasının ve ‘din kardeşi’ dümeniyle yandan beslenenlerin ‘meslek ahlâkı’nı göreceğiz şimdi... Ona dışarından gelmiş ‘provokatör’ diyenlerin içinde bir tane bile vicdan azabına yenilip özür dileyen çıkmayacak!.. Bu da bir ‘kul’du ve onun da hakları vardı diye dert edip, helâllik isteyecek bir tek ‘şahsiyetli mümin’ evet hatta ‘gazeteci mümine’ye şahit olamayacağız... Göreceksiniz hepsi o ‘üç maymun’un yanında ‘umursamayan dördüncü’olacaklar!..
Allah’ın kitabına, onun ayetlerine saldıranı görmeyenler, ‘kıytırık bir madenci’nin hukukunu neden görsünler ki? Sonra kabul edelim, harp bu!.. “Harp hiledir”in içine her türlü pisliği, iftirayı, çalmayı, yolmayı sokuşturabilecek bir ‘ruhsat’gibi görebildikten sonra kim tutabilir bunları? ‘Adalet’in ‘kendisinden olanlar’ karşısında ‘hükümsüz’ olduğuna inanan veya bunu doğrular tavırla hayat sürenlere kim anlatacak bu dünyada ‘irfan’, ‘izzet’ ve ‘erdem’ gibi kavramlar bulunduğunu ve bu kavramların onun yere batasıca ‘dünyalık’larından daha kutsal olduğunu?
Çifte standart bunların sadece ‘meşreb’i değil, ‘mezheb’i olmuş... Nijerya’da 13-14 yaşındaki kızlar kaçırılıyor, satılmakla ve köle edilmekle tehdit ediliyor... Türkiye’deki kaç İslâmcı ‘aydın’, buna tavır koyup, bu metodolojinin İslâm’da olup olmadığını, zaten var olan imaj problemine kattığı olumsuz etkiyi sorgulayabildi? Bu çirkinlik Müslüman’a yakışıyormuş gibi!.. Boko Haram’da, ikiyüzlülük helâl sanki!..
Aslında şikayetçi olduğu dünkü sistem baskısının diğer kesimlere oranla pek de mağduru sayılmayan ve kendi hâlinde göbek büyüten bir ekoldü bu...  Ezberindeki ‘jandarma dipçiği’nin bugün yerini ‘astragan tekmeler’e bırakmasını keyifle ve zevkle desteklemesi sadece bir siyaset problemi değil, aynı zamanda insanlık problemidir...

Yorumlar

Güvenlik Kodu

vahiy  insan  şehir  revelation  ahlâk  etik  ethica  nüzhet yalan estetik  metafizik  ebrah doğu  batı  fıtrat  creation  yaratılış  iyilik  kötülük  dürüstlük  eşref-i mahlûkat  kişilik  asâlet  cesâret  vefâ  sadâkat  ihânet  yalan  immoralist  mitoloji  belh’um adâl  aere perennius  antere  genetik  şuur  terbiye  muâşeret  muâşaka  muvâsalat  firâk  zarâfet  letâfet  ferâset  panteon   rolyef  fresk  heykel  portre  gravür   ideal  ülkü  ülkücü   kerbelâ  aşk keşke  cennet  cehennem  araf  âdem  havva  hâbil  kâbil  elma  haz  hayâ  hicap  gurur  hürriyet  adâlet  musâvat  agnostic  akıl  dacret  locig  analytical  antiq  aristokrasi  kûrûn-i vustâ  giyotin  hakikat  hikmet  paradox  dialectic  tenkit  stoa  akademia  logos  logos spermaticos  felâsife  gelenek  hermeneutic  semantic  hint  upanişad  mutezile  ihvân-ı safa  ilk neden   iskenderiye okulu  medinetü’l fâzıla   hürriyet  kölelik  rönesans  ütopya  rethoric allah’ın kulu abdullah muhammed  kur’ân  endülüs ibn-i rüşd  aristotales  şeyh gâlip  farâbi  platon  sokrat   marcus aurelius  galile  mimar sinan  kirkedard  farabi  ibn-i sina   ibn-i hâldun  kafka  taşköprülüzâde  gazâli  musa cârullah  şemseddin sâmi frasheri  bergson  enver paşa  muhammed ikbal  hayyam  mehmet âkif  yâkup cemil  şems  ibn-i haldun  mevlâna  ali şeriâti  fuzulî  ebu’l âlâ el maarrî  ahmet mithat efendi  cemil meriç  nâmık kemal  ahmed hamdi tanpınar  kemal tahir  yahya kemal  cahid zarifoğlu  dostoyevski  tolstoy  knut hamsun  nietzsche  oğuz atay gogol  albert camus  descartes  herman hesse  puşkin  halil cibran  kaşgarlı mahmut  tevfik fikret  cenap şehabettin  neyzen tevfik  motzart  bach  mahler  tarkovski  suç ve  cezâ   anna karenina  madonna  prag  istanbul  çocuk kalbi  sn. petersburg  soljenitsin  marks  kant  heraklit  hegel  el-hamra  endülüs  kâmus u türkî  redhouse  wagner  kâmus u okyanus  lugat-i fransevî  iliria shqip  meydan larusse  şakâyık-ı nûmâniye  mevzuâtü’l ulûm  abdülkadir merâgi  ıtrî  muhammed esed  michelangelo van gogh  cezanne  rembrand  monet  hoca ali rıza  ulysess gaze  eleni karaindrou  sezen aksu  golha  farid farjad  osman hamdi

Tasarım : ATS